UČO:
Heslo:
Přihlášení
CZEN

Kde se dají najít recenze nově vycházejících knih pro mládež?

Odborné recenze jsou dobrým vodítkem pro zorientování se v současné rozsáhlé nabídce knih pro mládež z produkce různých nakladatelství. Určitým signálem je nakladatelství samo, jeho zaměření a dříve vydané knihy, kritické hodnocení však umožňuje udělat si o knize širší a lepší představu. Po zániku posledního tištěného časopisu pro teorii a kritiku dětské literatury před několika lety zůstal pro kritickou reflexi nově vycházející dětské literatury jediným prostorem internet.

Nejlepším zdrojem informací je dnes internetový literární časopis iLiteratura.cz, který již více než deset let podchycuje a komentuje aktuální stav knižní nabídky u nás i v zahraničí. Jednou ze čtyřiceti sekcí časopisu je i sekce Dětská beletrie. Zmínky o knihách vhodných pro mládež lze najít i v dalších oddílech, zejména v oddíle věnovaném oddechové literatuře (fantasy, sci-fi, humor) a také v sekci Komiks.

Určitou možností, jak lze získat základní informace o vycházejících knihách, je také podívat se na vícejazyčný webový Portál české literatury (www.czechlit.cz), který je určen především pro propagaci české literatury v zahraničí, ale v oddíle Nové knihy obsahuje i sekci Literatura pro děti a mládež obsahující anotace vybraných titulů. Pozornost je věnována také překladům českých autorů.

Hojně navštěvovaný portál Čítárny (www.citarny.cz) je populární databází o knihách a vzdělávání určený široké veřejnosti, čemuž je podřízena i forma prezentace a reflexí nových knih.

Klíčová slova: literatura pro mládež, současnost, recenze Předmět: Český jazyk a literatura Kategorie: FAQ
Autor: Mgr. Jitka Zítková, Ph.D. Vloženo: 9.10.2014 Zobrazeno: x