FONEMATICKÉ A FONOLOGICKÉ UVĚDOMOVÁNÍ A JEHO VÝZNAM PRO ROZVOJ DOVEDNOSTI ČTENÍ
Autor: Mgr. Jitka Sedláčková
Vložil: Mgr. Naděžda Vojtková
Vloženo: 3.3.2014
Předmět: Anglický jazyk a literatura
Kategorie: Novinky z oboru
Typ dokumentu:
Jazyk dokumentu: Čeština
Klíčová slova: Čtení v cizím jazyce; lingvistické kódování;fonematické uvědomování;mateřský jazyk;poruchy učení
Článek se zabývá výukou čtení v cizím jazyce a zaměřuje se na procesy lingvistického kódování psaného textu. Blíže specifikuje fonologické kódování, které podle výzkumů využívají úspěšní čtenáři. Co obsahuje fonematické a fonologické uvědomování a jaké kroky k nim vedou? Jakým způsobem se projevuje deficit v této oblasti? Jak může fonematické uvědomování v mateřském jazyce přispět k rozvoji čtení v cizím jazyce?