Alternativní směry ve výuce cizích jazyků
Autor: Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D.
Vložil: Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D.
Vloženo: 1.12.2013
Předmět: Francouzský jazyk a literatura
Kategorie: Nové metody
Typ dokumentu:
Jazyk dokumentu: Čeština
Klíčová slova: pojetí žáka, požadavky na učitele, pojetí kázně, pravidla komunikace, způsoby hodnocení, klima školy, netradiční metody a formy práce, vyučování jazyka v komunitě, metoda přirozeného přístupu, sugestopedická metoda, tichá metoda a metoda celkové fyzické odpovědi, projektová metoda

Příspěvek přináší zamyšlení se nad využíváním alternativních směrů ve výuce a jejich přínosem pro praxi. První část se zabývá obecnými požadavky, na kterých jsou alternativní směry založeny. Ve druhé části je věnován prostor zamyšlení se nad tímto tématem z hlediska výuky cizích jazyků. Jsou zde představeny především nekonvenční metodologie uplatňované při výuce. Třetí část věnuji problematice projektového vyučování, které je v současnosti ve výuce jazyků často praktikováno.