Jaké mezipředmětové vazby s mediální výchovou lze využít v dějepisné výuce?
Nejedná se pouze o velmi žádoucí uplatnění médií při rozvíjení historického myšlení žáků. Rovnocennou roli mohou zmíněné vazby sehrát také při pochopení historického rozměru současnosti. Ať už mají taková média v podobě původního historického pramene (odlišená podle smyslového vnímání na textová : jako dobové noviny, deníky nebo obrazová – historická karikatura, fotografie, plakát, poštovní známka, auditivní - uložená např. v rozhlasových archivech i audiovizuální od hraného filmu k dokumentárnímu záběru) přispívat zejména k receptivním činnostem – popisu, rozboru a výkladu, poslouží žákovi výsledek rovněž k orientaci v současném světě. Protože historická i současná média byla a mohou být zneužita k manipulaci veřejného mínění i propagandě , anebo rozšíření nového média vždy zásadním způsobem ovlivnilo chování dobové společnosti , jsou informace o těchto skutečnostech důležitým zdrojem poučení pro přítomnost.