Je smysluplné používat portfolio také u slabších žáků nebo je určeno jen pro dobré žáky?
Díky podrobným popisům jazykových výkonů můžeme měřit pokrok v učení také u slabších žáků. Práce a hodnocení s portfoliem právě pro tyto žáky může znamenat povzbuzení, případně zvýšení pozitivní motivace pro učení se cizím jazykům, protože žáci porovnávají své výkony s různým časovým odstupem a tak vidí lépe, že udělali pokrok, v portfoliu neporovnávají své výsledky učení s jinými žáky. Samozřejmě k porovnání výsledků sebehodnocení dochází ve skupině, ale i tak žák může sledovat, v čem se sám zlepšil, srovnat tyto výsledky se svýmí plány a individuálně formulovanými cíli. Také může sledovat, které trategie učení (postupy a techniky učení) se mu lépe osvědčili. V portfoliu jsou k těmto úvahám k dispozici tabulky a podnětné otázky.
Klíčová slova: sebehodnocení slabších žáků
Předmět: Německý jazyk a literatura
Kategorie: FAQ